Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cantar y contar con niños : música y lectura en la educación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/24006
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Castaño Romero, Teresa
Date:
2009
Published in:
Boletín de la Institución Libre de Enseñanza. 2009, n. 74-75, octubre ; p. 107-116
Abstract:

Se realiza una reflexión sobre el papel de la música puede desempeñar en la evolución de los niños como lectores, analizando algunos elementos que el arte de los sonidos y el de la palabra tienen en común. Desde la perspectiva de las etapas iniciales del desarrollo educativo, se destaca la importancia de la afectividad y el aprendizaje de la escucha y se explica la manera en que la música y lenguaje combinan las mismas cualidades del sonido, en tanto que discursos inteligibles.

Se realiza una reflexión sobre el papel de la música puede desempeñar en la evolución de los niños como lectores, analizando algunos elementos que el arte de los sonidos y el de la palabra tienen en común. Desde la perspectiva de las etapas iniciales del desarrollo educativo, se destaca la importancia de la afectividad y el aprendizaje de la escucha y se explica la manera en que la música y lenguaje combinan las mismas cualidades del sonido, en tanto que discursos inteligibles.

Leer menos
Materias (TEE):
música; literatura; aprendizaje; escucha; expresividad; imaginación; ritmo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.