Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Conocer un pueblo : paseando por Cedillo

URI:
https://hdl.handle.net/11162/226764
View/Open
Art. 10.pdf (503.7Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
López Retortillo, Rufino; Murillo Tena, Ana Isabel
Date:
2021
Published in:
Cáparra : revista de innovación y experiencias educativas de los Centros de Profesores y Recursos de la Provincia de Cáceres. 2021, n. 20 ; p. 62-67
Abstract:

Se describe una actividad llevada a cabo en el CRA Tajo-Sever, que consistió en recorrer las calles de Cedillo (Cáceres) observando lo que se puede ver y encontrar y relacionándolo con los contenidos curriculares educativos. El paseo se organizó como un juego de orientación y de resolución de adivinanzas, con los que descubrir y reconocer lo visto y vivido en las calles

Se describe una actividad llevada a cabo en el CRA Tajo-Sever, que consistió en recorrer las calles de Cedillo (Cáceres) observando lo que se puede ver y encontrar y relacionándolo con los contenidos curriculares educativos. El paseo se organizó como un juego de orientación y de resolución de adivinanzas, con los que descubrir y reconocer lo visto y vivido en las calles

Leer menos
Materias (TEE):
relación escuela-comunidad; juego educativo; aprendizaje por descubrimiento; estudios locales
Otras Materias:
Cedillo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.