Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Comprendiendo la independencia y el condicionamiento

URI:
https://hdl.handle.net/11162/208408
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Batanero Bernabeu, María del Carmen; Gea Serrano, María Magdalena; Álvarez Arroyo, Rocío
Date:
2020
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2020, n. 89 ; p. 7-13
Abstract:

Las situaciones de enseñanza relacionadas con la independencia y el condicionamiento en el campo de la probabilidad son fundamentales para comprender otros conceptos y métodos. Por ello, se pretende orientar al docente en el empleo de recursos que promueven la comprensión de estas ideas, indicando algunas dificultades previsibles en los estudiantes asociadas a la toma de decisiones en situaciones de incertidumbre.

Las situaciones de enseñanza relacionadas con la independencia y el condicionamiento en el campo de la probabilidad son fundamentales para comprender otros conceptos y métodos. Por ello, se pretende orientar al docente en el empleo de recursos que promueven la comprensión de estas ideas, indicando algunas dificultades previsibles en los estudiantes asociadas a la toma de decisiones en situaciones de incertidumbre.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; probabilidad; técnica de enseñanza; medios de enseñanza; solución de problemas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.