Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¡Nos vemos en el concierto! : del cole al instituto, compartiendo un itinerario musical educativo

URI:
https://hdl.handle.net/11162/198919
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Capel Martín, Maria
Date:
2020
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2020, n. 83, abril-junio ; p.
Abstract:

Se presenta un caso concreto de coordinación entre profesorado de música de educación primaria y secundaria en la localidad valenciana de Manises, con la organización e implementación de un concierto didáctico. Este proyecto, basado en una praxis musical activa, significativa y compartida, genera estrategias de aprendizaje colaborativo y oportunidades de formación continua capaces de mejorar la práctica docente.

Se presenta un caso concreto de coordinación entre profesorado de música de educación primaria y secundaria en la localidad valenciana de Manises, con la organización e implementación de un concierto didáctico. Este proyecto, basado en una praxis musical activa, significativa y compartida, genera estrategias de aprendizaje colaborativo y oportunidades de formación continua capaces de mejorar la práctica docente.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; música; medios de enseñanza; rol del profesor; formación de profesores; cooperación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.