Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Educación deportiva y autoconstrucción en clase : percepciones de los estudiantes

URI:
https://hdl.handle.net/11162/198911
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bernabé Martín, Javier; Méndez Giménez, Antonio
Date:
2020
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2020, n. 68, abril-junio ; p.
Abstract:

Se describe una experiencia/investigación realizada en un IES de Gijón con estudiantes de 4.º de ESO. Se hibridaron los modelos de autoconstrucción de materiales y educación deportiva durante una temporada de béisbol de 12 sesiones. Las percepciones del alumnado evidenciaron que la autoconstrucción fue muy satisfactoria y que la combinación de los modelos enriqueció el proceso de enseñanza-aprendizaje.

Se describe una experiencia/investigación realizada en un IES de Gijón con estudiantes de 4.º de ESO. Se hibridaron los modelos de autoconstrucción de materiales y educación deportiva durante una temporada de béisbol de 12 sesiones. Las percepciones del alumnado evidenciaron que la autoconstrucción fue muy satisfactoria y que la combinación de los modelos enriqueció el proceso de enseñanza-aprendizaje.

Leer menos
Materias (TEE):
educación física; deporte; elaboración de medios de enseñanza; juego de pelota
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.