Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Formación de los profesionales de la infancia y adolescencia sobre el TDAH : una tarea urgente

URI:
http://hdl.handle.net/11162/192540
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Mardomingo Sanz, María Jesús
Date:
2019
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2019, n. 501, septiembre ; p. 101-104
Abstract:

El TDAH es un trastorno complejo por sus características clínicas, por las causas y mecanismos implicados y por sus consecuencias en el futuro del niño y en la calidad de vida de la familia. Se plantea la importancia de la formación de aquellos profesionales que se relacionan de forma habitual con el niño, imprescindible para que este trastorno se diagnostique pronto y se trate de forma adecuada.

El TDAH es un trastorno complejo por sus características clínicas, por las causas y mecanismos implicados y por sus consecuencias en el futuro del niño y en la calidad de vida de la familia. Se plantea la importancia de la formación de aquellos profesionales que se relacionan de forma habitual con el niño, imprescindible para que este trastorno se diagnostique pronto y se trate de forma adecuada.

Leer menos
Materias (TEE):
formación de profesores; participación de los padres; hiperactividad; intervención; psiquiatría infantil
Otras Materias:
Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.