Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Inspirados musicalmente por el inglés : un juego de posibles, una elección eficaz

URI:
http://hdl.handle.net/11162/192181
Education Level:
Educación Primaria
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Witschi Fankhauser, Birkide; Arús Leita, Eugènia; Martínez Aceytuno, Andrés
Date:
2019
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2019, n. 78, enero-febrero-marzo ; p. 7-13
Abstract:

Se describe cómo el aprendizaje musical en inglés es una gran oportunidad para desplegar una pedagogía eficaz que favorece una comprensión musical y verbal inmediata. Las posibilidades expresivas del docente aumentan, la implicación del estudiante se activa y la musicalidad se impone en un juego comunicativo donde música y lenguaje se retroalimentan.

Se describe cómo el aprendizaje musical en inglés es una gran oportunidad para desplegar una pedagogía eficaz que favorece una comprensión musical y verbal inmediata. Las posibilidades expresivas del docente aumentan, la implicación del estudiante se activa y la musicalidad se impone en un juego comunicativo donde música y lenguaje se retroalimentan.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; lengua inglesa; música; lenguaje; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.