Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El concepto de fracción : actividades para desarrollar el significado de la relación parte-todo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/189037
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Buforn, Àngela
Date:
2018
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2018, n. 80 ; p. 59-65
Abstract:

Dividir un todo en partes congruentes y usar las fracciones unitarias como unidades iterativas son clave para comprender la relación parte-todo del concepto de fracción. La coordinación de estas dos ideas constituye el razonamiento "up and down", entendido como una forma de razonar cuando se pide representar una parte fraccionaria cuando el todo está dado de manera implícita.

Dividir un todo en partes congruentes y usar las fracciones unitarias como unidades iterativas son clave para comprender la relación parte-todo del concepto de fracción. La coordinación de estas dos ideas constituye el razonamiento "up and down", entendido como una forma de razonar cuando se pide representar una parte fraccionaria cuando el todo está dado de manera implícita.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; aritmética; didáctica; razonamiento; actividades escolares
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.