Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Matemáticas y música en la educación primaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/187892
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Antón Sancho, Álvaro; Padrino Ocaña, Marta
Date:
2016
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2016, n. 73 ; p. 60-69
Abstract:

Se muestra una investigación sobre los beneficios de la presentación conjunta de las matemáticas y la música en primaria. Para ello, se ha ejecutado una intervención que trabaja contenidos matemáticos con recursos musicales para tercer ciclo de primaria, centrando la atención en el número racional y sus operaciones. Se concluye defendiendo que la contextualización musical conlleva una asimilación más profunda y duradera de los contenidos matemáticos.

Se muestra una investigación sobre los beneficios de la presentación conjunta de las matemáticas y la música en primaria. Para ello, se ha ejecutado una intervención que trabaja contenidos matemáticos con recursos musicales para tercer ciclo de primaria, centrando la atención en el número racional y sus operaciones. Se concluye defendiendo que la contextualización musical conlleva una asimilación más profunda y duradera de los contenidos matemáticos.

Leer menos
Materias (TEE):
investigación educativa; didáctica; matemáticas; medios audiovisuales; música; intervención
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.