Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Incidencia de diferentes metodologías de enseñanza-entrenamiento en el fútbol base sobre indicadores del abandono deportivo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/180814
Full text:
http://hdl.handle.net/10612/3606
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Tesis doctoral
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Pérez, Roberto Carlos
Date:
2014
Abstract:

Tesis centrada en determinar las consecuencias que tienen dos programas de enseñanza-entrenamiento del fútbol, uno basado en una metodología analítica, y otro basado en una metodología global, sobre el conocimiento declarativo del fútbol. Además se analizan las consecuencias de dichos programas sobre posibles indicadores de abandono prematuro del fútbol, utilizando como base la orientación de metas, la motivación y la habilidad física percibida, tanto general como específica.

Tesis centrada en determinar las consecuencias que tienen dos programas de enseñanza-entrenamiento del fútbol, uno basado en una metodología analítica, y otro basado en una metodología global, sobre el conocimiento declarativo del fútbol. Además se analizan las consecuencias de dichos programas sobre posibles indicadores de abandono prematuro del fútbol, utilizando como base la orientación de metas, la motivación y la habilidad física percibida, tanto general como específica.

Leer menos
Materias (TEE):
deporte; juego de pelota; metodología; abandono de estudios; enseñanza; motivación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.