Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La regionalización de la educación como tecnología cognitiva virtual

URI:
http://hdl.handle.net/11162/173230
Full text:
http://revistas.usal.es/index.ph ...
View/Open
3123-9341-1-PB.pdf (1.089Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Colom Cañellas, Antoni Joan
Date:
1998
Published in:
Teoría de la educación : revista interuniversitaria. 1997, v. 9 ; p. 7-19
Abstract:

La influencia de las nuevas tecnologías en la educación obliga a una redefinición conceptual de la misma. Tras analizar los efectos de la virtualidad en el campo de la educación, de la escuela y de los sujetos, se concibe la Teoría de la Educación como una tecnología cognitiva de carácter no trivial. Sólo así se plantea una educación para la innovación del conocimiento capaz de contemplar la creatividad y con ella las atribuciones propias del pensamiento sistémico. Además se confirman estas tesis con las últimas investigaciones de la neurociencia referidas al hemisferio cerebral derecho.

La influencia de las nuevas tecnologías en la educación obliga a una redefinición conceptual de la misma. Tras analizar los efectos de la virtualidad en el campo de la educación, de la escuela y de los sujetos, se concibe la Teoría de la Educación como una tecnología cognitiva de carácter no trivial. Sólo así se plantea una educación para la innovación del conocimiento capaz de contemplar la creatividad y con ella las atribuciones propias del pensamiento sistémico. Además se confirman estas tesis con las últimas investigaciones de la neurociencia referidas al hemisferio cerebral derecho.

Leer menos
Materias (TEE):
nuevas tecnologías; tecnología de la educación; teoría de la educación; creatividad; pensamiento; innovación; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.