Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cuatro propuestas en línea para la ESO

URI:
http://hdl.handle.net/11162/170587
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bengoechea Cordero, Ángeles; Jover Gómez-Ferrer, Guadalupe; Linares Ros, Rosa; Rueda Laorga, Flora
Autor corporativo:
Grupo Guadarrama
Date:
2018
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. 2018, Año XXIV, n. 80 , abril-junio ; p. 33-36
Abstract:

Se presentan cuatro secuencias didácticas centradas en el desarrollo de la competencia lectora del alumnado de secundaria a partir de textos que invitan a un cuestionamiento crítico del mundo. Cada secuencia integra textos orales y escritos de diversos ámbitos y combina actividades de recepción y producción, subordinando a este quehacer los aprendizajes gramaticales, textuales y discursivos

Se presentan cuatro secuencias didácticas centradas en el desarrollo de la competencia lectora del alumnado de secundaria a partir de textos que invitan a un cuestionamiento crítico del mundo. Cada secuencia integra textos orales y escritos de diversos ámbitos y combina actividades de recepción y producción, subordinando a este quehacer los aprendizajes gramaticales, textuales y discursivos

Leer menos
Materias (TEE):
lectura; sentido crítico; escritura; lenguaje hablado
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.