Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Lectura, escritura y nuevas tecnologías : un desafío a la imaginación didáctica

URI:
http://hdl.handle.net/11162/170583
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bombini, Gustavo; Martínez, Natalia
Date:
2018
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. 2018, Año XXIV, n. 80, abril-junio ; p. 7-13
Abstract:

Se abordan los desafíos de las tecnologías de la información y comunicación en el ámbito educativo. Partiendo del concepto multimodalidad se pretende comprender las relaciones entre los distintos soportes (escritos, visuales, sonoros y audiovisuales) que operan en la producción y uso de materiales educativos digitales. Se presenta una experiencia de formación continua del profesorado basada en la producción audiovisual con finalidad pedagógica

Se abordan los desafíos de las tecnologías de la información y comunicación en el ámbito educativo. Partiendo del concepto multimodalidad se pretende comprender las relaciones entre los distintos soportes (escritos, visuales, sonoros y audiovisuales) que operan en la producción y uso de materiales educativos digitales. Se presenta una experiencia de formación continua del profesorado basada en la producción audiovisual con finalidad pedagógica

Leer menos
Materias (TEE):
nuevas tecnologías; formación de profesores; elaboración de medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.