Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La igualdad en la profesión docente

URI:
http://hdl.handle.net/11162/169184
Full text:
https://avances.adide.org/index. ...
View/Open
ase14_art03.pdf (438.6Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sánchez Rivas, Enrique
Date:
2011
Published in:
Avances en supervisión educativa. 2011, n. 14, mayo ; 15 p.
Abstract:

Se analiza, en términos de igualdad, el colectivo de profesionales del sector educativo en los niveles de Infantil, Primaria y Secundaria. A través de una revisión acerca de la situación de la mujer como profesional de la educación en la primera década del siglo XXI, se pone de manifiesto la feminización de la profesión docente. También se presentan las causas históricas que han dado lugar a la gran presencia de la mujer en esta profesión.

Se analiza, en términos de igualdad, el colectivo de profesionales del sector educativo en los niveles de Infantil, Primaria y Secundaria. A través de una revisión acerca de la situación de la mujer como profesional de la educación en la primera década del siglo XXI, se pone de manifiesto la feminización de la profesión docente. También se presentan las causas históricas que han dado lugar a la gran presencia de la mujer en esta profesión.

Leer menos
Materias (TEE):
profesión docente; igualdad de oportunidades; escuela; profesión femenina; sociología de la educación; perspectiva histórica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.