Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Educación emocional en Educación Infantil : una propuesta de intervención

URI:
http://hdl.handle.net/11162/165897
Full text:
http://uvadoc.uva.es/handle/1032 ...
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Trabajo fin de grado
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Herranz Pinacho, Laura
Date:
2017
Abstract:

Se presenta un programa de educación emocional dirigido al tercer curso de Educación Infantil de un C.E.I.P. de Valladolid. Partiendo de la clarificación conceptual de los términos emoción, inteligencia emocional y educación emocional, se marcan las pautas de intervención más acertadas a seguir con este alumnado. Está basado en las competencias emocionales y pretende desarrollar la dimensión emocional del alumnado conforme a la legislación actual.

Se presenta un programa de educación emocional dirigido al tercer curso de Educación Infantil de un C.E.I.P. de Valladolid. Partiendo de la clarificación conceptual de los términos emoción, inteligencia emocional y educación emocional, se marcan las pautas de intervención más acertadas a seguir con este alumnado. Está basado en las competencias emocionales y pretende desarrollar la dimensión emocional del alumnado conforme a la legislación actual.

Leer menos
Materias (TEE):
inteligencia; desarrollo afectivo; emoción
Otras Materias:
inteligencia emocional
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.