The Failure of Modern Character Education
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2013Publicado en:
Revista española de pedagogía. 2013, año LXXI, n. 254, enero-abril ; p. 141-146Resumen:
It argues that the recent negative findings concerning the efficacy of the seven leading character education programs in the United States are due primarily to three endemic causes. First is a narrow, positivistic notion of what constitutes human character. Second, efforts at the character education of children are embedded in an empirical conception of education which keeps character education isolated from the larger philosophical and theological questions which surround it. And, third, the wisdom and legitimacy of the current policy in the United States and elsewhere of turning over the education of the young to the modern state is questioned.
It argues that the recent negative findings concerning the efficacy of the seven leading character education programs in the United States are due primarily to three endemic causes. First is a narrow, positivistic notion of what constitutes human character. Second, efforts at the character education of children are embedded in an empirical conception of education which keeps character education isolated from the larger philosophical and theological questions which surround it. And, third, the wisdom and legitimacy of the current policy in the United States and elsewhere of turning over the education of the young to the modern state is questioned.
Leer menosSe defiende que los recientes resultados negativos sobre la eficacia de los siete programas más importantes de educación del carácter en los Estados Unidos, se deben principalmente a tres causas endémicas. La primera es una noción estrecha y positivista de lo que constituye el carácter humano. Como segunda causa, las iniciativas para la educación del carácter de los niños se insertan en una concepción empírica de la educación, que la mantiene aislada de las grandes cuestiones filosóficas y teológicas que la rodean. Por último, se cuestiona la sensatez y la legitimidad de la política actual en los Estados Unidos y en otros lugares del mundo de poner la educación de los jóvenes en manos del Estado.
Se defiende que los recientes resultados negativos sobre la eficacia de los siete programas más importantes de educación del carácter en los Estados Unidos, se deben principalmente a tres causas endémicas. La primera es una noción estrecha y positivista de lo que constituye el carácter humano. Como segunda causa, las iniciativas para la educación del carácter de los niños se insertan en una concepción empírica de la educación, que la mantiene aislada de las grandes cuestiones filosóficas y teológicas que la rodean. Por último, se cuestiona la sensatez y la legitimidad de la política actual en los Estados Unidos y en otros lugares del mundo de poner la educación de los jóvenes en manos del Estado.
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