Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La especialidad de "pedagogía social" en la universidad alemana R. F. : plan de estudios

URI:
http://hdl.handle.net/11162/153267
View/Open
especialidad_pedagogia_social.pdf (1.431Mb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Arroyo Menéndez, Millán
Date:
1988
Published in:
Revista de pedagogía social. 1988, n. 3, 1ª época ; p. 123-136
Abstract:

Se analiza la reforma que sufrieron los planes de estudio de pedagogía en la República Federal Alemana durante los años 70. Se comenta los siguientes aspectos: el plan de estudios que se debe seguir para la obtención del diploma en pedagogía (Diplom-Pädagoge); el examen principal para el diplomado-pedagogo; el plan de estudios de pedagogía social; la distribución porcentual de los contenidos del plan de estudios de diplomado en pedagogía; la orientación de la pedagogía social y finalmente la integración de las prácticas en el curriculum de pedagogía social.

Se analiza la reforma que sufrieron los planes de estudio de pedagogía en la República Federal Alemana durante los años 70. Se comenta los siguientes aspectos: el plan de estudios que se debe seguir para la obtención del diploma en pedagogía (Diplom-Pädagoge); el examen principal para el diplomado-pedagogo; el plan de estudios de pedagogía social; la distribución porcentual de los contenidos del plan de estudios de diplomado en pedagogía; la orientación de la pedagogía social y finalmente la integración de las prácticas en el curriculum de pedagogía social.

Leer menos
Materias (TEE):
educación social; enseñanza superior; universidad; investigación sobre programas de estudios; Alemania RF
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.