Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprenentatge actiu i tecnología : aplicació en la pràctica docent

URI:
http://hdl.handle.net/11162/148023
Full text:
http://diari.uib.cat/digitalAsse ...
View/Open
Anuari_educacio_2017p288.pdf (174.1Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández de Álava, Miren; Orte Socías, María del Carmen
Date:
2017
Published in:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2017 ; p. 288-299
Abstract:

Els recursos d’aprenentatge en el mòbil, les aplicacions, els qüestionaris i els (vídeo)jocs —moltes vegades d’accés lliure i gratuïts— estan facilitant que aquestes estratègies d’aprenentatge actiu en l’àmbit educatiu siguin cada vegada més nombroses. D'acord amb això, es presenten diferents recursos -GeniusUp, Quizizz, Kahoot, Quizalize i FazGame-, els seus beneficis i els reptes que comporta la seva aplicació correcta a l’aula.

Els recursos d’aprenentatge en el mòbil, les aplicacions, els qüestionaris i els (vídeo)jocs —moltes vegades d’accés lliure i gratuïts— estan facilitant que aquestes estratègies d’aprenentatge actiu en l’àmbit educatiu siguin cada vegada més nombroses. D'acord amb això, es presenten diferents recursos -GeniusUp, Quizizz, Kahoot, Quizalize i FazGame-, els seus beneficis i els reptes que comporta la seva aplicació correcta a l’aula.

Leer menos
 

Los recursos de aprendizaje en el móvil, las aplicaciones, los cuestionarios y los (vídeo)juegos —en muchas ocasiones, de acceso libre y gratuitos— están facilitando que estas estrategias de aprendizaje activo en el ámbito educativo estén cada vez más presentes. En base a esto, se introducen diferentes recursos —GeniusUp, Quizizz, Kahoot, Quizalize y FazGame—, sus beneficios y los retos asociados a su uso correcto en el aula.

Los recursos de aprendizaje en el móvil, las aplicaciones, los cuestionarios y los (vídeo)juegos —en muchas ocasiones, de acceso libre y gratuitos— están facilitando que estas estrategias de aprendizaje activo en el ámbito educativo estén cada vez más presentes. En base a esto, se introducen diferentes recursos —GeniusUp, Quizizz, Kahoot, Quizalize y FazGame—, sus beneficios y los retos asociados a su uso correcto en el aula.

Leer menos
 
Materias (TEE):
estrategia de aprendizaje; método activo; tecnología de la educación; aplicación informática
Otras Materias:
dispositivo móvil; Internet
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.