Una aproximació a la situació de la promoció de l¿alumnat de secundària i batxillerat per nacionalitats : el cas de l¿IES Bendinat
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2014Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2014 ; p. 282-310Resumen:
Encara que durant els últims cursos escolars el nombre d'alumnes estrangers matriculats en el sistema educatiu de les Illes Balears ha davallat un total de 1.472 alumnes, que representen el 5,2% del total, cal seguir treballant per a la integració intercultural de l'alumnat balear. En aquest sentit, es pretén considerar l'èxit escolar com una de les vies o mecanismes més efectius per facilitar i millorar la integració. Des del pragmatisme, un aspecte clau és la promoció de l'alumnat espanyol i estranger, tant al final de l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) i, en conseqüència per a l'obtenció del graduat corresponent, com en l'obtenció del títol de batxillerat, que permet l'accés a estudis universitaris. Per això, s'ha fet una aproximació a la realitat d'un institut de Mallorca ubicat al municipi de Calvià, amb unes característiques socioeconòmiques de la comunitat educativa molt específiques, que es podrien definir com de classe social mitjana-alta i procedència multicultural, amb la finalitat d'analitzar els resultats acadèmics de 4t d'ESO i 2n de batxillerat i comprovar si el factor nacionalitat és significatiu o no.
Encara que durant els últims cursos escolars el nombre d'alumnes estrangers matriculats en el sistema educatiu de les Illes Balears ha davallat un total de 1.472 alumnes, que representen el 5,2% del total, cal seguir treballant per a la integració intercultural de l'alumnat balear. En aquest sentit, es pretén considerar l'èxit escolar com una de les vies o mecanismes més efectius per facilitar i millorar la integració. Des del pragmatisme, un aspecte clau és la promoció de l'alumnat espanyol i estranger, tant al final de l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) i, en conseqüència per a l'obtenció del graduat corresponent, com en l'obtenció del títol de batxillerat, que permet l'accés a estudis universitaris. Per això, s'ha fet una aproximació a la realitat d'un institut de Mallorca ubicat al municipi de Calvià, amb unes característiques socioeconòmiques de la comunitat educativa molt específiques, que es podrien definir com de classe social mitjana-alta i procedència multicultural, amb la finalitat d'analitzar els resultats acadèmics de 4t d'ESO i 2n de batxillerat i comprovar si el factor nacionalitat és significatiu o no.
Leer menosA pesar de que durante los últimos cursos escolares el número de alumnos extranjeros matriculados en el sistema educativo de las Islas Baleares ha bajado un total de 1.472 alumnos, que representan el 5,2% del total, es necesario seguir trabajando para la integración intercultural del alumnado balear. En este sentido, se pretende considerar el éxito escolar como una de las vías o mecanismos más eficaces para facilitar y mejorar la integración. Desde el pragmatismo, un aspecto clave es la promoción del alumnado español y extranjero, tanto al final de la etapa de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) y, en consecuencia para la obtención del graduado correspondiente, como en la obtención del título de bachillerato, que permite el acceso a estudios universitarios. Por este motivo, se ha hecho una aproximación a la realidad de un instituto de Mallorca ubicado en el municipio de Calvià, con unas características socioeconómicas muy específicas, por parte de su comunidad educativa, que se puede definir como de clase social media-alta y procedencia multicultural, con la finalidad de analizar los resultados de 4º de la ESO y 2º de bachillerato, y comprobar si el factor nacionalidad es significativo.
A pesar de que durante los últimos cursos escolares el número de alumnos extranjeros matriculados en el sistema educativo de las Islas Baleares ha bajado un total de 1.472 alumnos, que representan el 5,2% del total, es necesario seguir trabajando para la integración intercultural del alumnado balear. En este sentido, se pretende considerar el éxito escolar como una de las vías o mecanismos más eficaces para facilitar y mejorar la integración. Desde el pragmatismo, un aspecto clave es la promoción del alumnado español y extranjero, tanto al final de la etapa de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) y, en consecuencia para la obtención del graduado correspondiente, como en la obtención del título de bachillerato, que permite el acceso a estudios universitarios. Por este motivo, se ha hecho una aproximación a la realidad de un instituto de Mallorca ubicado en el municipio de Calvià, con unas características socioeconómicas muy específicas, por parte de su comunidad educativa, que se puede definir como de clase social media-alta y procedencia multicultural, con la finalidad de analizar los resultados de 4º de la ESO y 2º de bachillerato, y comprobar si el factor nacionalidad es significativo.
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