Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBarbosa, Manuel Gonçalves
dc.contributor.authorGarcía del Dujo, Ángel
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationp. 295-296spa
dc.identifier.issn0034-9461spa
dc.identifier.urihttps://revistadepedagogia.org/lxxiv/no-264/educacion-y-luchas-por-el-reconocimiento-el-papel-estrategico-del-empoderamiento/101400001917/spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11162/143403
dc.descriptionTítulo, resumen y palabras clave también en españolspa
dc.descriptionResumen basado en el de la publicaciónspa
dc.description.abstractThe struggles for recognition, focused on cultural and identity issues until recently, are returning to public arenas in the form of struggles for legal recognition, precisely when we are witnessing, in the context of the post-2008 economic recession, a downward review of citizenship rights, in particular social and labour rights. It discusses this issue by: first, associating education to the struggles for legal recognition, using the «moral grammar of social conflicts» of Axel Honneth; second, showing how education, connected to empowerment, may have an interesting role in the qualification of social actors involved in these struggles; third, defining the major articulations of this educational role in terms of empowerment. It concludes by demonstrating the strategic role of empowerment, when promoted by education, in the struggles against the recession of subjective or citizenship rights.spa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.format.mediumRevistaspa
dc.language.isoengspa
dc.relation.ispartofRevista española de pedagogía. 2016, año LXXIV, n. 264, mayo-agosto; p. 283-296spa
dc.rightsCuando no se especifique otra condición, los documentos incorporados a Redined a texto completo, se hallan bajo las condiciones de uso de sólo lectura y únicamente podrán ser citados con reconocimiento del autor(es). Para cualquier otro uso, deberá solicitarse el permiso del autor (es)spa
dc.subjecteducaciónspa
dc.subjectconflicto socialspa
dc.subjectderechos civilesspa
dc.subjectparticipación del ciudadanospa
dc.subject.otherHonneth, Axelspa
dc.titleEducation and struggles for recognition : the strategic role of empowermenteng
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.audienceUsuarios en generalspa
dc.bbddAnalíticasspa
dc.description.paisESPspa
dc.educationLevelÁmbito generalspa
dc.title.journalRevista española de pedagogíaspa


Ficheros en el ítem

    Mostrar el registro sencillo del ítem