Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Observant el món de les emocions a l'escola bressol.'Observando el mundo de las emociones en la guardería'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/13777
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Grande, Anna
Date:
2006
Published in:
Guix. 2006, n. 328, octubre ; p. 14-19
Abstract:

La autora parte de la idea de que las emociones son necesarias para la evolución de la especie humana. Considera que son objeto de reflexión y evaluación sistemática en la educación inicial porque en esta etapa el aspecto emocional está siempre presente. Se incluyen estrategias para la observación de los niños y objetivos a desarrollar para crear un clima favorable en la relación de las educadoras con los padres.

La autora parte de la idea de que las emociones son necesarias para la evolución de la especie humana. Considera que son objeto de reflexión y evaluación sistemática en la educación inicial porque en esta etapa el aspecto emocional está siempre presente. Se incluyen estrategias para la observación de los niños y objetivos a desarrollar para crear un clima favorable en la relación de las educadoras con los padres.

Leer menos
Materias (TEE):
educación de la primera infancia; participación de los padres; desarrollo afectivo; clima de la clase
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.