Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Diccionario de signos para alumnos con necesidades educativas especiales en el área de comunicación-lenguaje : Programa de Comunicación Total Hablada Signada de B. Schaeffer

URI:
http://hdl.handle.net/11162/1319
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Obra de referencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rebollo Martínez, Antonia María Jesús; Capel Sánchez, Antonia; Brogueras Martínez, Teresa; Díaz Carcelén, María Lucía; Álvarez-Castellanos Niñerola, María Luísa; Pérez Avilés, Flora María; Alarcón Abellán, José María
Date:
2001
Abstract:

En la primera parte se describe la metodología de trabajo para el uso de uno de los sistemas de comunicación más utilizado con el alumnado con necesidades educativas especiales asociadas al autismo, a otros trastornos del desarrollo y al retraso mental: el Programa de Comunicación Total - Habla Signada de B. Schaeffer, Musil y Kollinzas (1980). En la asegunda parte se presenta un diccionario de los signos más utilizados, resultado del consenso de profesionales de centros educativos.

En la primera parte se describe la metodología de trabajo para el uso de uno de los sistemas de comunicación más utilizado con el alumnado con necesidades educativas especiales asociadas al autismo, a otros trastornos del desarrollo y al retraso mental: el Programa de Comunicación Total - Habla Signada de B. Schaeffer, Musil y Kollinzas (1980). En la asegunda parte se presenta un diccionario de los signos más utilizados, resultado del consenso de profesionales de centros educativos.

Leer menos
Materias (TEE):
deficiente; deficiente mental; diccionario; lenguaje de signos
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.