Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Les unitats fraseològiques en el discurs argumentatiu

URI:
http://hdl.handle.net/11162/13029
Education Level:
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Conca Martínez, Maria
Date:
2005
Published in:
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura. 2005, n. 36, abril, mayo, junio ; p. 32-42
Abstract:

Se plantean las líneas teoricoprácticas del análisis sobre la eficacia argumentativa de las unidades fraseológicas (UF), en el marco de la enseñanza-aprendizaje de los registros formales en un nivel de enseñanza media y primeros cursos universitarios. Se abordan cuestiones como: las UF y su función en la estrategia argumentativa, las características estructurales y lingüísticas de la argumentación, y finalmente, y desde un punto de vista práctico, el comportamiento argumentativo de las UF a partir de ejemplos periodísticos y aforísticos.

Se plantean las líneas teoricoprácticas del análisis sobre la eficacia argumentativa de las unidades fraseológicas (UF), en el marco de la enseñanza-aprendizaje de los registros formales en un nivel de enseñanza media y primeros cursos universitarios. Se abordan cuestiones como: las UF y su función en la estrategia argumentativa, las características estructurales y lingüísticas de la argumentación, y finalmente, y desde un punto de vista práctico, el comportamiento argumentativo de las UF a partir de ejemplos periodísticos y aforísticos.

Leer menos
Materias (TEE):
filología; lingüística; didáctica; argumentación; lenguaje coloquial; prosodia; lexicología; comprensión del texto; comprensión oral; sociolingüística
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.