Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

A voltes amb la coeducació : de la igualtat de gènere a l'educaió en diversitat

URI:
http://hdl.handle.net/11162/119983
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Guitart Aced, Rosa Maria
Autor corporativo:
Grup d'Investigació Génere i Educació de GREUV
Date:
2010
Published in:
Guix. 2010, n. 363, marzo ; p. 73-79
Abstract:

Se plantean diferentes realidades que reflejan miradas diversas sobre las mujeres, el género o las interrelaciones entre mujeres y hombres, para centrarse en el contexto educativo, las maestras y los maestros, y pedir, a partir de la revisión de las propias creencias y de los propios actos, huir de la categorización que conlleva el constructo “género” para llegar a ejercer una educación basada en la diversidad que reconoce niñas y niños con identidades propias y únicas.

Se plantean diferentes realidades que reflejan miradas diversas sobre las mujeres, el género o las interrelaciones entre mujeres y hombres, para centrarse en el contexto educativo, las maestras y los maestros, y pedir, a partir de la revisión de las propias creencias y de los propios actos, huir de la categorización que conlleva el constructo “género” para llegar a ejercer una educación basada en la diversidad que reconoce niñas y niños con identidades propias y únicas.

Leer menos
Materias (TEE):
interacción; diferencia de sexo; sexo femenino; finalidad de la educación; identidad; coeducación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.