Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Etnocentrismo y estereotipos en el aula de E-LE/L2

URI:
http://hdl.handle.net/11162/114186
Full text:
http://www.mecd.gob.es/redele/Bi ...
View/Open
2015_BVredELE1625_Amado Cano.pdf (588.1Kb)
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Amado Cano, José David
Date:
2015
Published in:
Biblioteca virtual redELE. 2015, n. 16 ; 68 p.
Abstract:

Se estudian el etnocentrismo y los estereotipos, así como sus implicaciones en la didáctica de lenguas extranjeras. Para ello se realiza un análisis exhaustivo de estos fenómenos, que posteriormente se relacionan con la competencia intercultural y con la competencia comunicativa. Finalmente se dan algunas de las claves que permiten que los estereotipos sean superados de forma natural, y expone cómo estas pueden ser explotadas en una metodología diseñada para la superación del etnocentrismo.

Se estudian el etnocentrismo y los estereotipos, así como sus implicaciones en la didáctica de lenguas extranjeras. Para ello se realiza un análisis exhaustivo de estos fenómenos, que posteriormente se relacionan con la competencia intercultural y con la competencia comunicativa. Finalmente se dan algunas de las claves que permiten que los estereotipos sean superados de forma natural, y expone cómo estas pueden ser explotadas en una metodología diseñada para la superación del etnocentrismo.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza de lenguas; estereotipo; educación inter-cultural; competencia comunicativa; método de enseñanza; lengua española
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.