Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La Educación física : el antes, el hoy, el mañana

URI:
http://hdl.handle.net/11162/109876
Full text:
http://www.gobiernodecanarias.or ...
View/Open
educacion_fisica_ayeryhoy_14.pdf (1.160Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Porras, José Miguel
Date:
2008
Published in:
Jameos : publicación del CEP de Lanzarote. 2008, n. 14 ; p. 41-43
Abstract:

Se hace un análisis de la evolución del área de educación física en España y en el resto del mundo, no sin antes aceptar su naturaleza de hecho cultural y ubicándola en el contexto histórico más ampliamente concebido. Tradicionalmente ha sido maltratada por la mayoría de los historiadores que han impedido su integración en la macrohistoria y la producción de investigaciones monográficas que respondieran a una metodología homologable a la utilizada en el estudio de otras manifestaciones de la actividad social.

Se hace un análisis de la evolución del área de educación física en España y en el resto del mundo, no sin antes aceptar su naturaleza de hecho cultural y ubicándola en el contexto histórico más ampliamente concebido. Tradicionalmente ha sido maltratada por la mayoría de los historiadores que han impedido su integración en la macrohistoria y la producción de investigaciones monográficas que respondieran a una metodología homologable a la utilizada en el estudio de otras manifestaciones de la actividad social.

Leer menos
Materias (TEE):
educación física; desarrollo cultural; historia de la educación; investigación educativa
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.