Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Construcción y administración de un instrumento para la evaluación de los afectos hacia las matemáticas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/108403
Full text:
http://mascvuex.unex.es/revistas ...
View/Open
Campo abierto 2014-3.pdf (1.585Mb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Caballero Carrasco, Ana; Guerrero Barona, Eloísa; Blanco Nieto, Lorenzo Jesús
Date:
2014
Published in:
Campo abierto. 2014, v. 33, n. 1 ; p. 47-71
Abstract:

Se presenta un estudio que consistió en evaluar las creencias, actitudes y emociones hacia las matemáticas de los estudiantes de maestro. Se realizó un cuestionario para llevar a cabo la evaluación y posteriormente se aplicó a 488 sujetos. Los resultados ponen de manifiesto la necesidad de incorporar las habilidades emocionales en el perfil de competencias a desarrollar en la formación inicial de los maestros

Se presenta un estudio que consistió en evaluar las creencias, actitudes y emociones hacia las matemáticas de los estudiantes de maestro. Se realizó un cuestionario para llevar a cabo la evaluación y posteriormente se aplicó a 488 sujetos. Los resultados ponen de manifiesto la necesidad de incorporar las habilidades emocionales en el perfil de competencias a desarrollar en la formación inicial de los maestros

Leer menos
Materias (TEE):
formación inicial; matemáticas; actitud del alumno; creencia; evaluación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.