Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Lesson studies y desarrollo profesional docente : estudio de un caso

URI:
http://hdl.handle.net/11162/101228
View/Open
6LessonStudiesYDesarrolloProfesionalDocente.pdf (644.4Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Peña Trapero, Noemí
Date:
2012
Published in:
Revista interuniversitaria de formación del profesorado. 2012, n. 75 (26,3), diciembre ; p. 59-80
Abstract:

El propósito es explorar las lesson y learning studies como modalidad de formación permanente del profesorado orientada a la reconstrucción del pensamiento práctico. En esta investigación sobre una maestra que participa en un grupo basado en esta modalidad de formación, esta estrategia metodológica se ha manifestado como un instrumento valioso. Ayuda a promover la reflexión y el cuestionamiento crítico de creencias, hábitos y emociones habitualmente implícitas.

El propósito es explorar las lesson y learning studies como modalidad de formación permanente del profesorado orientada a la reconstrucción del pensamiento práctico. En esta investigación sobre una maestra que participa en un grupo basado en esta modalidad de formación, esta estrategia metodológica se ha manifestado como un instrumento valioso. Ayuda a promover la reflexión y el cuestionamiento crítico de creencias, hábitos y emociones habitualmente implícitas.

Leer menos
Materias (TEE):
estrategia de aprendizaje; investigación acción; formación de profesores; sentido crítico
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.