Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La música del cine : una asignatura pendiente

URI:
http://hdl.handle.net/11162/98793
Full text:
http://e-spacio.uned.es/fez/eser ...
View/Open
La musica del cine.pdf (3.031Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
García Amilburu, María; Morales, Gisela
Date:
2013
Published in:
Música y educación : revista internacional de pedagogía musical. 2013, v. XXVI, 3, n. 95, octubre ; p. 88-98
Abstract:

Reflexión sobre la relación histórica existente entre el género cinematográfico y el musical, desde el punto de vista de la educación musical. A partir de la bibliografía existente y de numerosos ejemplos de bandas sonoras de obras de cine, se justifica la necesidad de educar en la música cinematográfica, como medio de percibir la obra audiovisual en su conjunto, permitiendo la respuesta del espectador, a partir de la cual puede articular su propia experiencia de la realidad

Reflexión sobre la relación histórica existente entre el género cinematográfico y el musical, desde el punto de vista de la educación musical. A partir de la bibliografía existente y de numerosos ejemplos de bandas sonoras de obras de cine, se justifica la necesidad de educar en la música cinematográfica, como medio de percibir la obra audiovisual en su conjunto, permitiendo la respuesta del espectador, a partir de la cual puede articular su propia experiencia de la realidad

Leer menos
Materias (TEE):
música; cine; educación musical
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.