Ajudar l’infant a esdevenir adult, ajudar l’adult a esdevenir infant : la contribució de la pràctica psicomotriu al procés de creixement i de maduració de l’infant i de l’adult
View/ Open
Education Level:
Document type:
Artículo de revistaEstadísticas:
View Usage StatisticsMetadata:
Show full item recordAuthor:
Date:
2013Published in:
IN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativa. 2013, Vol. IV, n. 1 ; p. 123-134Abstract:
La intervenció té com a objectiu posar en evidència les connexions entre el procés de maduració de l’infant a la sala de psicomotricitat i el de creixement personal de l’adult durant el procés de formació en pràctica psicomotriu. La contribució de la pràctica psicomotriu a aquests processos es manifesta a través de la creativitat com a aspecte fonamental d’aquest procés, la conquesta de la identitat, la importància del món simbòlic: el valor de la metàfora i la paraula que neix d’un gest, d’una emoció. El plaer del moviment, del joc compartit. El cos en la relació. La funció del grup. La complexitat social: la diferència, la diversitat, un repte per al món de l’educació.
La intervenció té com a objectiu posar en evidència les connexions entre el procés de maduració de l’infant a la sala de psicomotricitat i el de creixement personal de l’adult durant el procés de formació en pràctica psicomotriu. La contribució de la pràctica psicomotriu a aquests processos es manifesta a través de la creativitat com a aspecte fonamental d’aquest procés, la conquesta de la identitat, la importància del món simbòlic: el valor de la metàfora i la paraula que neix d’un gest, d’una emoció. El plaer del moviment, del joc compartit. El cos en la relació. La funció del grup. La complexitat social: la diferència, la diversitat, un repte per al món de l’educació.
Leer menos