Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Del caos a Bach : trabajo pedagógico desde el área de Música

URI:
http://hdl.handle.net/11162/93803
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sol Beltrán, Glòria
Date:
2004
Published in:
Música y educación : revista trimestral de pedagogía musical. 2004, v. XVII, 4, n. 60, diciembre ; p. 37-52
Abstract:

Se plantea la necesidad de acercar al alumnado de tercero de ESO al Arte, en este caso una obra musical, desde un punto de partida diferente, la relación de caos y la improbabilidad de que el azar intervenga en la creación de una obra de arte. Partimos de la observación del orden y del desorden que encontramos en la partitura de la Suite para violonchelo de J. S. Bach para entender y valorar la obra como la consecución de un único orden de los sonidos, que hace que una obra musical sea única e irrepetible.

Se plantea la necesidad de acercar al alumnado de tercero de ESO al Arte, en este caso una obra musical, desde un punto de partida diferente, la relación de caos y la improbabilidad de que el azar intervenga en la creación de una obra de arte. Partimos de la observación del orden y del desorden que encontramos en la partitura de la Suite para violonchelo de J. S. Bach para entender y valorar la obra como la consecución de un único orden de los sonidos, que hace que una obra musical sea única e irrepetible.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; música; didáctica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.