Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Utilización de imágenes para introducir conceptos en las clases de ciencias

URI:
http://hdl.handle.net/11162/88063
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ametller, Jaume; Pintó Casulleras, Maria Roser
Date:
2002
Published in:
Aula de innovación educativa. 2002, n. 117, diciembre ; p. 45-48
Abstract:

Los autores señalan que la influencia de las ideas que el alumno pone en juego para interpretar la imagen tiene una prevalencia clara respecto al propio diseño de la imagen y que un diseño específico también puede tener una influencia neta en la mejora de la comprensión de las ideas que pretende transmitir.

Los autores señalan que la influencia de las ideas que el alumno pone en juego para interpretar la imagen tiene una prevalencia clara respecto al propio diseño de la imagen y que un diseño específico también puede tener una influencia neta en la mejora de la comprensión de las ideas que pretende transmitir.

Leer menos
Materias (TEE):
ciencias de la naturaleza; formación del concepto; representación mental; aprendizaje visual
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.