Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprender a enseñar en el siglo XIX : la formación inicial de las maestras españolas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/80638
Full text:
http://www.aufop.com/aufop/uploa ...
View/Open
00820113000039.pdf (204.2Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
González Pérez, Teresa
Date:
2010
Published in:
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. 2010, v. 35 (13), n. 4, diciembre ; p. 133-143
Abstract:

Se analiza la trayectoria de la formación inicial de las maestras españolas, diseñada según el programa curricular concretado en diferentes planes de estudio a lo largo del s. XIX. Se hace un recorrido desde el s. XVIII al s. XIX por las políticas educativas que han posibilitado la incorporación y permanencia de las niñas en la institución escolar, así como el ingreso de las mujeres en la profesión docente.

Se analiza la trayectoria de la formación inicial de las maestras españolas, diseñada según el programa curricular concretado en diferentes planes de estudio a lo largo del s. XIX. Se hace un recorrido desde el s. XVIII al s. XIX por las políticas educativas que han posibilitado la incorporación y permanencia de las niñas en la institución escolar, así como el ingreso de las mujeres en la profesión docente.

Leer menos
Materias (TEE):
legislación educativa; programa de estudios; sistema escolar; igualdad de oportunidades; discriminación sexual
Otras Materias:
s. XIX; s. XVII
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.