Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

A didáctica da dimensión oral na área de lingua galega no ensino secundario : algunhas orientacións

URI:
http://hdl.handle.net/11162/75740
Full text:
http://hdl.handle.net/10347/4375
View/Open
pg_223-230_inneduc17.pdf (1.362Mb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Vázquez, Xosé Ramón
Date:
2007
Published in:
Innovación educativa. 2007, n. 17 ; p. 221-228
Abstract:

Analiza la problemática de la enseñanza de las lenguas, en su dimensión oral, indagando en sus causas desde el punto de vista del profesorado, en función del enfoque comunicativo de la teoría lingüística y planteando un diagnóstico de la situación actual en los centros escolares de Galicia a partir de la situación de su lengua autóctona. Concluye aportando orientaciones para enseñar a hablar y a escuchar en el aula.

Analiza la problemática de la enseñanza de las lenguas, en su dimensión oral, indagando en sus causas desde el punto de vista del profesorado, en función del enfoque comunicativo de la teoría lingüística y planteando un diagnóstico de la situación actual en los centros escolares de Galicia a partir de la situación de su lengua autóctona. Concluye aportando orientaciones para enseñar a hablar y a escuchar en el aula.

Leer menos
Materias (TEE):
lingüística; didáctica; lengua española; Galicia
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.