Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Conflicte, escola i família. 'Conflicto, escuela y familia'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/7064
Full text:
http://dgmenors.caib.es/menors/p ...
View/Open
12040143REV.pdf (13.49Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Mas Mas, Miquel Àngel
Date:
2003
Abstract:

La escuela y la familia son dos ámbitos con un objetivo común, la educación del niño o niña. Este hecho fundamental y los factores actuales que rodean a cada sistema, y que son negativos en muchos casos, pueden propiciar un tiempo de reflexión y un tiempo para transformar el conflicto negativo entre la familia y la escuela en un conflicto constructivo y así incidir en el desarrollo armonioso de todas las capacidades del niño o niña.

La escuela y la familia son dos ámbitos con un objetivo común, la educación del niño o niña. Este hecho fundamental y los factores actuales que rodean a cada sistema, y que son negativos en muchos casos, pueden propiciar un tiempo de reflexión y un tiempo para transformar el conflicto negativo entre la familia y la escuela en un conflicto constructivo y así incidir en el desarrollo armonioso de todas las capacidades del niño o niña.

Leer menos
Materias (TEE):
conflicto; participación de los padres; relación escuela-comunidad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.