Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Características estructurales de las Secondary Grammar Schools inglesas.III

URI:
http://hdl.handle.net/11162/69701
View/Open
00820073000980.pdf (901.7Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Schlufter, Karl
Date:
1954
Published in:
Revista de educación. 1954, n. 19 ; p. 92-99
Abstract:

Se analizan los problemas del nivel formativo y de la capacitación de las Grammar Schools inglesas. Se exponen como ejemplo dos modelos de examen de grado obligatorios dentro de la secundaria, que ponen de manifiesto que sólo una minoría puede ser capaz de superar, por la complicación de las preguntas y el corto espacio de tiempo para su respuesta, que exigen del alumno una concentración elevada, celeridad de pensamiento y alta expresión lingüística para su edad.

Se analizan los problemas del nivel formativo y de la capacitación de las Grammar Schools inglesas. Se exponen como ejemplo dos modelos de examen de grado obligatorios dentro de la secundaria, que ponen de manifiesto que sólo una minoría puede ser capaz de superar, por la complicación de las preguntas y el corto espacio de tiempo para su respuesta, que exigen del alumno una concentración elevada, celeridad de pensamiento y alta expresión lingüística para su edad.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza secundaria; centro de enseñanza secundaria; sistema de exámenes; alumno; aptitud para el estudio; Inglaterra
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.