Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los fenómenos físicos como contenido organizador : los mapas de experto tridimensionales

URI:
http://hdl.handle.net/11162/69049
Education Level:
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pérez Rodríguez, Ángel Luis; Suero López, María Isabel; Montanero Morán, Manuel; Montanero Fernández, Manuel
Date:
1999
Published in:
Cátedra nova : revista de bachillerato. 1999, n. 10, diciembre; p. 361-371
Abstract:

Se resalta la importancia de la observación de los fenómenos físicos en el aprendizaje de la física y se propone su utilización como contenido organizador cuando se aplique la Teoría de la Elaboración de Reigeluth y Stein a la enseñanza de la Física. También se presentan los Mapas de Experto Tridimensionales como nueva herramienta didáctica que permite operativizar la aplicación de la Teoría de la Elaboración.

Se resalta la importancia de la observación de los fenómenos físicos en el aprendizaje de la física y se propone su utilización como contenido organizador cuando se aplique la Teoría de la Elaboración de Reigeluth y Stein a la enseñanza de la Física. También se presentan los Mapas de Experto Tridimensionales como nueva herramienta didáctica que permite operativizar la aplicación de la Teoría de la Elaboración.

Leer menos
Materias (TEE):
física; aprendizaje; investigación educativa
Otras Materias:
mapa conceptual
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.