Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

De la educación multicultural e intercultural a la lengua y cultura de origen : reflexiones sobre el caso español

URI:
http://hdl.handle.net/11162/67106
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista; Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
García Castaño, Francisco Javier; Granados Martínez, Antolín; García-Cano Torrico, María
Date:
1999
Published in:
Boletín informativo de lenguas. 7 (1999), n. 11, mayo ; p. 44-52
Abstract:

Análisis del panorama de la educación inter-cultural en España en cuanto a la promoción de la lengua y cultura de origen de los inmigrantes extranjeros en las escuelas. Se describen dos programas: el de lengua y cultura portuguesa en colaboración con el Ministerio de Educación portugés y el de lengua árabe y cultura marroquí dentro del Programa de Aplicación del Acuerdo Cultural Hispano-Marroquí. Finalmente, se reflexiona sobre la implantación de programas de este tipo y sobre la concepción de la educación inter-cultural en general.

Análisis del panorama de la educación inter-cultural en España en cuanto a la promoción de la lengua y cultura de origen de los inmigrantes extranjeros en las escuelas. Se describen dos programas: el de lengua y cultura portuguesa en colaboración con el Ministerio de Educación portugés y el de lengua árabe y cultura marroquí dentro del Programa de Aplicación del Acuerdo Cultural Hispano-Marroquí. Finalmente, se reflexiona sobre la implantación de programas de este tipo y sobre la concepción de la educación inter-cultural en general.

Leer menos
Materias (TEE):
educación inter-cultural; lengua materna; política lingüística; cultura de origen; identidad cultural; integración escolar; inmigrante; alumno extranjero; Portugal; Marruecos; España
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.