Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Learning mathematics : issues, theory and classroom practice

URI:
http://hdl.handle.net/11162/64985
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Orton, Anthony
Date:
2006
Abstract:

Recurso para profesores de matemáticas de primaria y secundaria. El texto considera las cuestiones relativas a cómo los estudiantes aprenden matemáticas. Cada uno de los once capítulos trata un tema particular que ilustra la interacción entre la teoría y la práctica. Esta edición cuenta con dos nuevos capítulos: uno relacionado con la cognición y la transferencia del aprendizaje, y otro que examina la importancia del modelo de aprendizaje en las matemáticas.

Recurso para profesores de matemáticas de primaria y secundaria. El texto considera las cuestiones relativas a cómo los estudiantes aprenden matemáticas. Cada uno de los once capítulos trata un tema particular que ilustra la interacción entre la teoría y la práctica. Esta edición cuenta con dos nuevos capítulos: uno relacionado con la cognición y la transferencia del aprendizaje, y otro que examina la importancia del modelo de aprendizaje en las matemáticas.

Leer menos
Materias (TEE):
medios de enseñanza; lengua inglesa; matemáticas; enseñanza; capacidad cognitiva; enseñanza primaria; enseñanza secundaria
Otras Materias:
proyecto bilingüe

Related items

Showing items related by subjects.

  • Escuelas Pías de Getafe (1736-1936) 

    Rodríguez Marcos, Ana. 1979
  • Fichero adjunto

    Guiones de trabajo escolar 

    Fuentes Rodríguez, Bernardo; Alcaraz Lledó, María Josefa; Chaves, Rafael [et al.]. 1961
  • Fichero adjunto

    Guiones de trabajo escolar 

    Medina de la Fuente, Aurora; Fuentes Rodríguez, Bernardo; Alcaraz Lledó, María Josefa [et al.]. 1961
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.