Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El mestre immers dins l´escola d´avui, poc se pot recordar de Barbiana

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6379
View/Open
El mestre immers dins l' escola.pdf (42.68Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Calviño Andreu, Cels
Date:
2009
Published in:
Cantabou : revista del CPR d'Inca. 2009, n. 30, junio ; p. 4-5
Abstract:

Se expone un análisis de contenido del artículo 'Qui se´n recorda de Barbiana avui' (Quién se acuerda de Barbiana hoy) publicado en el número 29 de la revista Cantabou. Se hace una reflexión sobre las bases formativas del futuro profesorado y se comparan con la formación recibida en planes anteriores como el de 1971 y 1967. Se concluye que la innovación en las escuelas fomenta un aprendizaje más humano y que debe ser apoyado desde una base legislativa fuerte con el fin de conseguir un pacto real y efectivo para la educación.

Se expone un análisis de contenido del artículo 'Qui se´n recorda de Barbiana avui' (Quién se acuerda de Barbiana hoy) publicado en el número 29 de la revista Cantabou. Se hace una reflexión sobre las bases formativas del futuro profesorado y se comparan con la formación recibida en planes anteriores como el de 1971 y 1967. Se concluye que la innovación en las escuelas fomenta un aprendizaje más humano y que debe ser apoyado desde una base legislativa fuerte con el fin de conseguir un pacto real y efectivo para la educación.

Leer menos
Materias (TEE):
formación de profesores; cambio cultural; desarrollo de la educación; legislación educativa; perspectiva histórica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.