La formació en xarxa dels equips directius de centres escolars : noves maneres, noves oportunitats
Full text:
http://www.innovib.cat/numero-2/ ...Education Level:
Document type:
Artículo de revistaEstadísticas:
View Usage StatisticsMetadata:
Show full item recordAuthor:
Date:
2011Published in:
InnovIB. Recursos i recerca educativa de les Illes Balears. 2011, n. 2, julio ; p. 301-309Abstract:
El buen ejercicio de la función directiva en los centros escolares es uno de los principales factores de calidad del sistema educativo. Este ejercicio se ha visto sometido a los cambios bruscos vividos por la sociedad en las últimas décadas y se ha adaptado de manera gradual. Una forma de afrontar estos cambios obligados es la creación de redes de formación, y por extensión, el trabajo en red entre equipos directivos de diferentes centros educativos. Algunas de las posibilidades que ofrecen la formación en red y la creación de redes de trabajo son la sinergia de recursos, la democratización de las prioridades escolares, una adaptación más rápida a la realidad social, más cooperación y elusión de duplicidades y competencias, la toma de decisiones comunitarias, un acceso más rápido y amplio a la información... y todas ellas llevan a un ejercicio más eficiente y efectivo de la función directiva en los centros escolares.
El buen ejercicio de la función directiva en los centros escolares es uno de los principales factores de calidad del sistema educativo. Este ejercicio se ha visto sometido a los cambios bruscos vividos por la sociedad en las últimas décadas y se ha adaptado de manera gradual. Una forma de afrontar estos cambios obligados es la creación de redes de formación, y por extensión, el trabajo en red entre equipos directivos de diferentes centros educativos. Algunas de las posibilidades que ofrecen la formación en red y la creación de redes de trabajo son la sinergia de recursos, la democratización de las prioridades escolares, una adaptación más rápida a la realidad social, más cooperación y elusión de duplicidades y competencias, la toma de decisiones comunitarias, un acceso más rápido y amplio a la información... y todas ellas llevan a un ejercicio más eficiente y efectivo de la función directiva en los centros escolares.
Leer menosEl bon exercici de la funció directiva als centres escolars és un dels principals factors de qualitat del sistema educatiu. Aquest exercici s¿ha vist sotmès als bruscs canvis viscuts per la societat a les darreres dècades i s¿hi ha adaptat de manera gradual. Una forma d¿afrontar aquests canvis obligats és la creació de xarxes de formació i, per extensió, el treball en xarxa entre els equips directius de diferents centres educatius. Algunes de les possibilitats que ofereixen la formació en xarxa i la creació de xarxes de treball són la sinergia de recursos, la democratització de les prioritats escolars, una adaptació més ràpida a la realitat social, més cooperació i evitació de duplicitats i competències, la presa de decisions comunitàries, un accés més ràpid i ampli a la informació. i totes duen a un exercici més eficient i efectiu de la funció directiva als centres escolars.
El bon exercici de la funció directiva als centres escolars és un dels principals factors de qualitat del sistema educatiu. Aquest exercici s¿ha vist sotmès als bruscs canvis viscuts per la societat a les darreres dècades i s¿hi ha adaptat de manera gradual. Una forma d¿afrontar aquests canvis obligats és la creació de xarxes de formació i, per extensió, el treball en xarxa entre els equips directius de diferents centres educatius. Algunes de les possibilitats que ofereixen la formació en xarxa i la creació de xarxes de treball són la sinergia de recursos, la democratització de les prioritats escolars, una adaptació més ràpida a la realitat social, més cooperació i evitació de duplicitats i competències, la presa de decisions comunitàries, un accés més ràpid i ampli a la informació. i totes duen a un exercici més eficient i efectiu de la funció directiva als centres escolars.
Leer menos