L´avaluació de la formació del professorat al centre : la facilitació per a la transferència
Full text:
http://www.innovib.cat/numero-2/ ...View/ Open
Education Level:
Document type:
Artículo de revistaEstadísticas:
View Usage StatisticsMetadata:
Show full item recordAuthor:
Date:
2011Published in:
InnovIB. Recursos i recerca educativa de les Illes Balears. 2011, n. 2, julio ; p. 36-49Abstract:
En este trabajo se remarca la importancia de la evaluación formativa a lo largo del proceso asesor y se tratan algunas complejidades inherentes. Seguidamente, se presenta una propuesta de instrumentación sobre cómo abordar la evaluación diagnóstica, formativa, sumativa y diferida de los asesoramientos, no desde el punto de vista de 'medir' puntos de partida y de llegada, sino desde una perspectiva propiamente formativa; es decir, desde el convencimiento de que no se puede acompañar a la mejora educativa sin construir conocimiento situado con motivo de la apropiación del proceso por parte de sus protagonistas y para dicha apropiación. Se ilustran instrumentos para la evaluación formativa del proceso que recogen reflexiones, sobre todo del profesorado.
En este trabajo se remarca la importancia de la evaluación formativa a lo largo del proceso asesor y se tratan algunas complejidades inherentes. Seguidamente, se presenta una propuesta de instrumentación sobre cómo abordar la evaluación diagnóstica, formativa, sumativa y diferida de los asesoramientos, no desde el punto de vista de 'medir' puntos de partida y de llegada, sino desde una perspectiva propiamente formativa; es decir, desde el convencimiento de que no se puede acompañar a la mejora educativa sin construir conocimiento situado con motivo de la apropiación del proceso por parte de sus protagonistas y para dicha apropiación. Se ilustran instrumentos para la evaluación formativa del proceso que recogen reflexiones, sobre todo del profesorado.
Leer menosEn aquest treball es remarca la importància de l´avaluació formativa al llarg del procés assessor i se´n tracten algunes complexitats inherents. Seguidament, es presenta una proposta d´instrumentació sobre com abordar l´avaluació diagnòstica, formativa, sumativai diferida dels assessoraments, no des del punt de vista de 'mesurar' punts de partida i d´arribada, sinó des d´una perspectiva netament formativa; és a dir, des del convenciment que no es pot acompanyar cap a la millora educativa sense construir coneixement situat amb motiu de l´apropiació del procés per part dels seus protagonistes i per a aquesta apropiació. S´il.lustren instruments per a l´avaluació formativa del procés que recullen reflexions, sobretot del professorat.
En aquest treball es remarca la importància de l´avaluació formativa al llarg del procés assessor i se´n tracten algunes complexitats inherents. Seguidament, es presenta una proposta d´instrumentació sobre com abordar l´avaluació diagnòstica, formativa, sumativai diferida dels assessoraments, no des del punt de vista de 'mesurar' punts de partida i d´arribada, sinó des d´una perspectiva netament formativa; és a dir, des del convenciment que no es pot acompanyar cap a la millora educativa sense construir coneixement situat amb motiu de l´apropiació del procés per part dels seus protagonistes i per a aquesta apropiació. S´il.lustren instruments per a l´avaluació formativa del procés que recullen reflexions, sobretot del professorat.
Leer menos