Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La participación democrática en los centros de enseñanza no universitaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/62239
Full text:
http://www.educacion.es/cide/esp ...
View/Open
00820092000186.pdf (3.600Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gil Villa, Fernando
Date:
1995
Abstract:

Se aportan reflexiones sobre los obstáculos que encuentra la participación democrática en la vida del centro, analizando el discurso de los actores principales. El informe profundiza en las relaciones establecidas entre padres, profesores, alumnos y centro. Estudia el asociacionismo como base de la democracia escolar, los consejos escolares y las causas de la no participación. Por último se critican las soluciones que se deducen de posturas teóricas idealistas.

Se aportan reflexiones sobre los obstáculos que encuentra la participación democrática en la vida del centro, analizando el discurso de los actores principales. El informe profundiza en las relaciones establecidas entre padres, profesores, alumnos y centro. Estudia el asociacionismo como base de la democracia escolar, los consejos escolares y las causas de la no participación. Por último se critican las soluciones que se deducen de posturas teóricas idealistas.

Leer menos
Materias (TEE):
participación; asociación; dirección administrativa; relación padres-escuela; relación padres-profesor
Otras Materias:
Centro de Investigación y Documentación Educativa (España)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.