Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Discapacidad visual y destrezas manipulativas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/61439
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Collado Rubayo, Sonia; Díez González, Inmaculada; Sáez Santos, María Isabel; Torrecilla Delgado, Felipe; Poveda Redondo, Luisa; Poveda Redondo, María Josefa
Date:
2007
Abstract:

Manual en el que se expone qué son y representan el sentido del tacto y las destrezas manipulativas. Se destaca la importancia del desarrollo tacto-manipulativo y, también, da a conocer a los maestros ideas, estrategias, métodos, ejercicios y recursos para que alumnos con discapacidades visuales desarrollen su capacidad táctil y manipulativa.

Manual en el que se expone qué son y representan el sentido del tacto y las destrezas manipulativas. Se destaca la importancia del desarrollo tacto-manipulativo y, también, da a conocer a los maestros ideas, estrategias, métodos, ejercicios y recursos para que alumnos con discapacidades visuales desarrollen su capacidad táctil y manipulativa.

Leer menos
Materias (TEE):
deficiente visual; destreza; educación especial; estrategia de aprendizaje; medios de enseñanza; percepción táctil
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.