Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Tot ensenyant sociologia de les emocions en l'esport

URI:
http://hdl.handle.net/11162/5890
Full text:
http://articulos.revista-apunts. ...
Full text:
http://articulos.revista-apunts. ...
View/Open
01220093005030.pdf (5.039Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Puig Barata, Núria; Lagardera Otero, Francisco; Juncà i Pujol, Albert
Date:
2001
Published in:
Apunts. Educació física i esports. 2001, n. 64, segundo trimestre ; p. 69-77
Abstract:

Se hace una propuesta de cómo enseñar sociología de las emociones en el deporte. Se empieza justificando la importancia del tema en el mundo profesional de la actividad física y el deporte. Se trata el concepto de emoción desde una perspectiva sociológica, la comunicación de las emociones, los contextos socioculturales e históricos de las emociones, el trabajo emocional y el tratamiento de las emociones en las clases de educación física y deporte.

Se hace una propuesta de cómo enseñar sociología de las emociones en el deporte. Se empieza justificando la importancia del tema en el mundo profesional de la actividad física y el deporte. Se trata el concepto de emoción desde una perspectiva sociológica, la comunicación de las emociones, los contextos socioculturales e históricos de las emociones, el trabajo emocional y el tratamiento de las emociones en las clases de educación física y deporte.

Leer menos
Materias (TEE):
método de enseñanza; emoción; deporte; sociología; didáctica; comunicación; sentimiento; expresividad; educación física
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.