Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Procesamiento estratégico de la información en las Enseñanzas Medias

URI:
http://hdl.handle.net/11162/5090
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Martín del Buey, Francisco; Martín Palacio, María Eugenia
Date:
2000
Published in:
Magister : Escuela Universitaria de Magisterio de Oviedo. 2000, v. 17 ; p. 241-280
Abstract:

Estudio sobre el empleo efectivo de las estrategias de aprendizaje en la Enseñanza Secundaria en función de la variable nivel académico, edad y sexo. Se obtienen unos resultados que reflejan un uso relativamente pobre de estas técnicas en todo el proceso de la Enseñanza Secundaria. No aparecen diferencias altamente significativas en función de estas variables. Se confirma con todo una diferencia a favor del sexo femenino. Su influencia en el rendimiento académico es igualmente tenue.

Estudio sobre el empleo efectivo de las estrategias de aprendizaje en la Enseñanza Secundaria en función de la variable nivel académico, edad y sexo. Se obtienen unos resultados que reflejan un uso relativamente pobre de estas técnicas en todo el proceso de la Enseñanza Secundaria. No aparecen diferencias altamente significativas en función de estas variables. Se confirma con todo una diferencia a favor del sexo femenino. Su influencia en el rendimiento académico es igualmente tenue.

Leer menos
Materias (TEE):
estrategia de aprendizaje; rendimiento; enseñanza secundaria
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.