Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La transición como oportunidad y problema educativo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45829
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Actas y ponencias
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gairín Sallán, Joaquín
Date:
2004
Published in:
Actas Octavo Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativas. 2004 ; p. 887-893
Abstract:

Se analiza la utilización de propuestas de organización y desarrollo en la colaboración entre centros. Se debate sobre una serie de cuestiones: la forma de promover el trabajo en equipo entre profesionales de distintas características; cuáles son las estrategias mas adecuadas para aprender el trabajo colaborativo; si es posible encontrar situaciones comunes en contextos tan diferentes como el marco rural, urbano y en centros formales de primaria. Se plantea como practicar la colaboración.

Se analiza la utilización de propuestas de organización y desarrollo en la colaboración entre centros. Se debate sobre una serie de cuestiones: la forma de promover el trabajo en equipo entre profesionales de distintas características; cuáles son las estrategias mas adecuadas para aprender el trabajo colaborativo; si es posible encontrar situaciones comunes en contextos tan diferentes como el marco rural, urbano y en centros formales de primaria. Se plantea como practicar la colaboración.

Leer menos
Materias (TEE):
clase de transición; cooperación; administración educativa; relaciones entre centros de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.