Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Mejora del clima social en el centro como facilitador del ajuste en la relación docente : prevención de riesgos psicosociales y de episodios de violencia

URI:
http://hdl.handle.net/11162/3760
View/Open
00220121000042.pdf (197.3Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Innovación
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gascón Santos, Santiago; Lombas Fouletier, Sebastián; Albesa Cartagena, Agustín; Barrecheguren Beltrán, María Josefa; Jiménez Gutiérrez, Teresa Isabel; Lázaro Calvo, Miguel; Pérez Hernández, Elena; Requejo Gregorio, Ana
Date:
2011
Abstract:

Proyecto cuyo objetivo es la elaboración de un método de mejora del clima social a través de la evaluación de las variables relacionadas con el estrés psicosocial, el grado de ajuste en la relación docente y el riesgo de situaciones violentas hacia el profesorado o entre los alumnos. A través de la teoria doble proceso del burnout se evaluan los índices de violencia y deterioro en las relaciones y se diseña un programa preventivo.

Proyecto cuyo objetivo es la elaboración de un método de mejora del clima social a través de la evaluación de las variables relacionadas con el estrés psicosocial, el grado de ajuste en la relación docente y el riesgo de situaciones violentas hacia el profesorado o entre los alumnos. A través de la teoria doble proceso del burnout se evaluan los índices de violencia y deterioro en las relaciones y se diseña un programa preventivo.

Leer menos
Materias (TEE):
relaciones interpersonales; estrés; profesión docente; ambiente escolar
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.