Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El acceso a la dirección escolar en España

URI:
http://hdl.handle.net/11162/37152
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Formación Profesional
Educación Especial
Educación Superior
Educación de Adultos
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sáenz Barrio, Óscar; Debón Lamarque, Santiago
Date:
2000
Published in:
Bordón. 2000, v. 52, n. 1 ; p. 107-121
Abstract:

Mediante un estudio empírico se ha recabado información acerca del modo de acceso a la dirección de los centros escolares en España. Los encuestados han sido directores en activo y ex-directores. Se analizan los siguientes campos: sistemas de acceso; valoración específica del sistema de acceso mediante elección democrática; requisitos exigibles para el acceso; incentivos de posibles candidatos; y sugeriencias para mejorar una alternativa más profesional.

Mediante un estudio empírico se ha recabado información acerca del modo de acceso a la dirección de los centros escolares en España. Los encuestados han sido directores en activo y ex-directores. Se analizan los siguientes campos: sistemas de acceso; valoración específica del sistema de acceso mediante elección democrática; requisitos exigibles para el acceso; incentivos de posibles candidatos; y sugeriencias para mejorar una alternativa más profesional.

Leer menos
Materias (TEE):
director del centro; informe sobre una encuesta
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.