Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Cómo enseñar a buscar y tratar la información? : con eficacia y eficiencia

URI:
http://hdl.handle.net/11162/35284
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Maceira, Belén; Trillo Pan, Alfonso Luis; Reboredo, Nuria; Parga, María Jesús; Villar, Xavier; Gómez Parra, Sergio; Pazos, Pilar; Pampín, José Luis G.
Date:
2004
Published in:
Padres y maestros. 2004, n. 7, noviembre-diciembre ; p. 1-4
Abstract:

Se presenta la continuación del pliego anterior, relativo a la enseñanza de la búsqueda y el tratamiento de la información, centrándose en la elaboración de una comunicación oral. Se establecen dos fase importantes en la preparación de la presentación, una primera en la que se decide su contenido y se proponen unas pautas para su redacción, y una segunda fase en la que se eligen y preparan los recursos que van a apoyar la exposición.

Se presenta la continuación del pliego anterior, relativo a la enseñanza de la búsqueda y el tratamiento de la información, centrándose en la elaboración de una comunicación oral. Se establecen dos fase importantes en la preparación de la presentación, una primera en la que se decide su contenido y se proponen unas pautas para su redacción, y una segunda fase en la que se eligen y preparan los recursos que van a apoyar la exposición.

Leer menos
Materias (TEE):
tratamiento de la información; ponencia; composición; expresión oral
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.